Biološke opasnosti - ocenjivanje rizika i implementacija: URS COVID19: 2020

Ukratko

1.0 UVOD Ovaj dokument postavlja opšte zahteve koje organizacija treba da ispuni prilikom prilagođavanja svog sistema menadžmenta i povezanih kontrola – Biološke opasnosti - ocenjivanje rizika i implementacija: URS COVID19: 2020 (REIBH).

Opis

2.0 PODRUČJE PRIMENE
Sertifikaciona šema može biti primenjena na bilo koju oblast poslovanja ili komercijalni entitet - projektovana je da omogući proveru preko treće strane sistema menadžmenta koji iz nje proističe.
Važno je naglasiti da uspostavljani REIBH sistem menadžmenta ne bude u koliziji sa pravilima i smernicama propisanim od strane relevantnih državnih organa.
Rezultati procene rizika i zahtevanih kontrola možda će stvoriti potrebu za asistencijom eksternog lica u oblasti tehničkih zahteva za određene industrijske sektore, u smislu prilagođavanja pristupu problematici.

3.0 SMERINCE SERTIFIKACIONE ŠEME COVID-19

Minimum aspekata koji moraju biti ocenjeni i na osnovu njih evidentirani dokazi od strane organizacije da bi se osigurala usaglašenost sa protokolom za zaštitu zdravlja i očuvanja bezbednosti.
Zahtevi se najviše fokusiraju na kontrolu o ocenjivanje objekata, organizacije, zaposlenih i drugih zainteresovanih strana.
Ovaj vodič je baziran na smernicama prihvaćenim od minstarstava zdravlja većine zemalja sveta.
Svake naredne izmene i dopune trebaju biti razmotrene, odnosno ne treba biti fokusiran samo na pitanja objašnjena ovde.
Ocenjivanja sprovedena od strane URS-a biće usmerena na dokumenta sertifikacione šeme, usaglašenost sa zahtevima će omogućiti izdavanje sertifikata sa rokom važenja do 12 meseci.

4.0 ZAHTEVI

4.1 OPERACIJE

Organizacija treba da demonstrira da postupa u skladu sa sledećim merama da bi osigurala bezbednost zainteresovanih strana koje su uključene u njenim aktivnostima:

4.1.2 Mere za upravljanje organizacijom
• Sprovesti analizu rizika od transmisije SARS-COV-2, navodeći izvore rizike i strane na koje se utiče (menadžment, zaposleni, klijenti, dobavljači...)
• Izraditi plan za vanredne situacije sa merama za zaštitu ili eliminisanje detektovanih rizika prenošenja virusa.
• Vrednovanje efektivnosti preduzetih mera.
• Ponuditi i olakšati rad na daljinu i obezbediti neophodne resurse za to.
• Kod organizacija gde nije moguć rad na daljinu, omogućiti fleksibilno vreme ulaska i izlaska da bi se na taj način izbeglo stvaranje gužvi.
• Obezbediti LZO (maske, rukacije, dezificijense...) i odgovarajuća sredstva za čišćenje.
• Odrediti osobu koja je odgovorna za implementaciju i usaglašenost sa protokolom.
• Ukoliko organizujete transport zaposlenih, osigurati pridržavanje mera bezbednosti, uključujući fizičku distancu prilikom svakog putovanja.
• U slučaju da zaposleni obavljaju aktivnosti na lokaciji Vašeg klijenta, ili u javnom prostoru, osigurati da je klijentov objekat i javni prostor usaglašen sa bezbednosnim pravilima.
• Gde je primenljivo, omogućiti mehanizme kontrole pristupa.
• Obezbediti uređaje za prikupljanje, razvrstavanje i adekvatno upravljanje otpadom.

4.2 PREVENCIJA

4.2.1 Preventivne mere u objektima
• Izraditi protokol u vezi osnovnih higijenskih mera.
• Omogućiti pristup sredstvima za higijenu u svim zonama ili oblastima gde je to definisano protokolom.
• Izraditi protokol za čišćenje i sanitaciju objekta, infrastrukture, vozila...
• U slučaju da angažujete agenciju za čišćenje, morate imati ugovor koji će uključiti obostranu saglasnost poštovanja novih mera.
• Razviti i implementirati analitički plan kontrole za validaciju i verifikaciju čišćenja i sanitizacije.
• Uspostaviti obavezu održavanja fizičke distance od dva metra i sprovoditi pravila u svim prostorima, poput zone rada ili odmora.
• Postaviti vizuelne signale u svim delovima organizacije i vršiti obuku i komunikaciju u vezi uspostavljenih mera (poput postera o pravilnom pranju ruku).
• Dnevno vršiti provetravanje prostorija u trajanju od najmanje pet minuta.
• Sprovesti čišćenje filtera za vazduh.

4.2.2 Preventivne mere i preporuke za zaposlene
• Na sistemski način informisati zaposlene o rizicima prenosa i mogućnostima zaraze od SARS-COV-2.
• Informisati zaposlene o obavezi nošenja lične zaštitne opreme (LZO) i obezbediti neophodna sredstva.
• Identifikovati zaposlene koji spadaju u ranjive grupe sa ciljem sprovođenja posebnog ocenjivanja i usvajanja neophodnih preventivnih mera.
• Informisati interne i eksterne zainteresovanie strane o protokolu za komunikaciju (koga i kako kontaktirati) u slučaju pojave simptoma Covid-19.
• Omogućiti pristup vodi, sapunu, ubrusima, korpama za otpakte i dezificijensima.
• Obučiti i informisati zaposlene o smernicama za dnevno održavanje higijene područja za rad. Ovde uključiti smernice za čišćenje pre, tokom i posle radnih aktivnosti.
• Informisati i obučiti zaposlene o načinima dezinfekcije opreme.
• Uspostaviti smernice za čišćenje i dezinfekciju lične opreme zaposlenih.
• Izvršiti ili ponuditi testiranje zaposlenih.
• Kontrola temperature prilikom ulaska, uvek uz saglasnost zaposlenih.
• Ukoliko zaposleni ima simptome koji su povezani sa COVID-19, ne smeju dolaziti na posao. Zaposleni koji sumnjaju da su zaraženi moraju informisati organizacju za koju rade i nadležne zdravstvene ustanove.
• Ukoliko ste bili u direktnom kontaktu sa nekim ko boluje od COVID-19 i/ili ste osoba posebno ranjiva u slučaju zaraze, ne smete ići na posao. Ukoliko ne možete da radite sa daljine, moraćete da kontaktirate Vašeg lekara koji mora potvrditi da je neophodno da ostanete u izolaciji.
• Odložiti sve korišćene ubruse i maramice u predmete koji su namenjeni tome.

4.2.3 Preventivne mere za sve zaposlene koji rade na daljinu (van organizacije)
• Svim zaposlenima koji vrše aktivnosti van organizacije mora se održati obuka o radnjama pre ulaska u organizaciju (npr: odredište putovanja, održavanje higijene i minimalne fizičke distance).
• Svi zaposleni koji rade van organizacije moraju da znaju da koriste i uvek kada je neophodno da upotrebljavaju LZO da bi se aktivnosti bezbedno sprovele.
• Informisati sve zaposlene van organizacije o uspostavljenim pravilima i protokolima pre nego što uđu u organizaciju.
• Prihvatanje i potvrda o poznavanju rizika i mera pre ulaska u organizaciju.
• Posvećenost i prihvatanje preventivnih mera koje je uspostavila organizacija.

4.3 Provera i preispitivanje

Organizacija mora periodično da preispita postavljene protokole koristeći podatke koji proiziđu iz internih provera, ili iz drugih pouzdanih izvora podataka.
Interna provera mora biti sprovedena najmanje jednom tokom implementacije ove šeme.
Provere treba da sprovode kvalifikovani ocenjivači koji će izrađivati formalne izveštaje i prosleđivati ih Komisiji za ocenjivanje - koja mora biti sastavljena od višeg rukovodstva organizacije a koji imaju neophodna odobrenja da implementiraju promene; ukoliko je to neophodno.
Potrebno je usklađivanje sa vladinim preporukama i vršiti preispitivanje sprovođenja mera, kao i preispitivanje procene rizika, njeno menjanje i objavljivanje ukoliko je neophodno, uključujući i vršenje svih potrebnih komunikacija i obuka.
Izrađivati zapise sa preispitivanja.

4.4 Obuka i dokumentacija

Sva relevantna dokumentacija, poput objavljene procene rizika i zahteva (uključujući protokole), provere... treba biti preispitana da bi se odredila adekvatnost ili odobrile izmene.
Svi “relevantni” zaposleni moraju biti sposobni da demonstriraju znanje iz procene rizika i zahteva, uključujući bilo koje promene.

Kontaktirajte nas...